CP – CIJ lansare raport prima etapa monitorizare

Не найденно For the sake of viewer convenience, the content is shown below in this site default language. You may click one of the links to switch the site language to another available language.

COMUNICAT MEDIA

26 februarie 2009, Chișinău — Centrul Independent de Jurnalism a lansat, în cadrul Coaliţiei Civice pentru Alegeri Libere şi Corecte – Coaliţia 2009, rezultatele primei etape de monitorizare (5 – 18 februarie 2009) a modului în care este reflectată campania electorală pentru alegerile parlamentare de către principalele mass-media din Republica Moldova.

În perioada raportării au fost monitorizate următoarele mass-media:

TV: Moldova 1, PRO TV, NIT, Euro TV Chişinău, TV 7

Radio: Radio Moldova, Antena C, Vocea Basarabiei

Presa scrisă: Moldova Suverană, Nezavisimaia Moldova, Săptămîna, Flux, Moldavskie vedomosti, Jurnal de Chişinău, Timpul de dimineaţă, Komsomolskaia pravda SP (Bălţi), Vesti Gagauzii (Comrat), Realitatea (Soroca), Cuvîntul (Rezina)

Agenţii de presă şi portaluri web: Moldpres, Infotag, Omega și Unimedia

Metodologia monitorizării a fost elaborată de Oxford Media Research pentru proiectele de monitorizare ale Organizaţiei Internaţionale Campania Globală pentru Libertatea de Exprimare «Articolul 19». Caracteristicile acestei metodologii sunt următoarele: folosirea indicatorilor 1) cantitativi, inclusiv tipul, durata, tematica mediatizării, sursele ştirilor, frecvenţa şi durata apariţiei concurenţilor electorali în buletinele de ştiri, şi 2) calitativi, stabilindu-se părtinirea postului monitorizat în reflectarea evenimentelor. Fiecare ştire sau opinie este supusă unei evaluări de conţinut şi de context, pentru a determina dacă sunt favorabile sau defavorabile unui sau altui partid /unei sau altei formaţiuni politice. Un conţinut şi/sau un context al ştirii pozitiv ori negativ nu indică neapărat tendenţiozitatea sau partizanatul postului care difuzează ştirea. E posibil ca ştirea să favorizeze sau să defavorizeze pe unul dintre subiecţi, şi, cu toate acestea, să fie echidistantă şi corectă din punct de vedere profesional. Numai dacă există tendinţa, pe o anumită perioadă de timp, ca unul dintre subiecţi să fie favorizat sau defavorizat, atunci se poate spune că e vorba despre un dezechilibru.

Raportul de monitorizare poate fi descărcat de pe pagina:

http://www.alegeliber.md/index.php/ro/monitorizaremedia